Oremus marzec 2025 - stałe części Mszy Świętej

Opis
Oremus marzec 2025 - stałe części Mszy Świętej
W marcowym numerze miesięcznika „Oremus”:
- czytania i modlitwy mszalne na każdy dzień;
- wprowadzenia liturgiczne i rozważania napisane przez ks. Janusza Chyłę, teologa-dogmatyka, proboszcza parafii Matki Bożej Królowej Polski w Chojnicach, wykładowcę w Wyższym Seminarium Duchownym w Pelplinie, autora m.in. książek „Siedem znaków Paschy”, „Ewangelia na Twitterze”, „Credo, czyli daję serce” i „Wierzę. Krótkie katechezy dla dorosłych”;
- modlitwy wiernych, które przygotowała Anna Jędrzycka, teolog i redaktor;
- wprowadzenie do okresu Wielkiego Postu; napisał je ks. Tomasz Bać, liturgista, proboszcz parafii pw. Miłosierdzia Bożego
w Rzeszowie-Białej, wykładowca w Wyższym Seminarium Duchownym w Rzeszowie;
- rozważania Drogi Krzyżowej autorstwa Moniki Zając, dr nauk społecznych w dyscyplinie prawo kanoniczne, dziennikarki, od lat zaangażowanej w obronę życia i rodziny;
- tekst z działu „Pytania i odpowiedzi”. Andrzej Jerominek MIC, teolog, proboszcz parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Zakopanem – Cyrhli, rekolekcjonista, odpowiada na pytanie: „Jaki byłby najbardziej właściwy przebieg modlitwy z ikoną,
jej czas trwania? Czy da się wyróżnić jakieś jej etapy?”;
- propozycje śpiewów na niedziele, uroczystości i święta, przygotowane przez Adama Kowalskiego, organistę w parafii Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Świętej Lipce.
W ramach „Liturgicznego ABC” Maciej Zachara MIC przedstawia liturgię tradycji zachodniosyryjskiej. Liturgia ta,
w odróżnieniu od wschodniosyryjskiej, ma rozwinięty cykl wspomnień świętych, zwłaszcza męczenników i mnichów.
Michał Kozak MIC w dziale „Pokochać Psalmy” rozważa Psalm 92, którym modlimy się we Mszy świętej w niedzielę,
2 marca. To „pieśń na dzień szabatu”, pełna radości i wdzięczności.
Halina Świrska, autorka „Naszej okładki”, omawia mozaikę „Zwiastowanie” (Pietro Cavallini – XIII w.).
Ponadto w numerze – jak zawsze – części stałe Mszy świętej.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.